27 July 2015

Ketika masih kecil.

Assalamualaikum..

Hai everyone! Masih belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk meraikan Syawal tahun ini. Semoga kita semua diberi kesempatan, panjang umur untuk merasai Ramadhan dan Syawal pada tahun depan pulak kan, amin.

I raya kat Dungun je. Pastu balik Batang Kali sambung beraya dengan my high school friends, hari-hari beraya sampai lewat malam sampai Bonda call suruh balik barulah balik. Kalau tak, jangan harap ah, duduk menyembang macam makcik-makcik kat rumah member. HAHAHAHA so 20-an punya perangai. Masa beraya ni lah semua tahu perangai sebenar aku yang kepochi, makcik-makcik, kuat makan dan taktahu malu datang rumah orang terus makan bebanyak, makan durian sampai comot. Padahal memula datang pakai high heels berhandbag oh soooo gedik and bajet datin! Pastu melantak tak ingat orang sekeliling dah HAHAHAHAHAHA

Cite pasal gedik. Gedik ni adalah warisan daripada kecil tahu? Kenapa boleh jadi macamni? Sebab masa kecik kecik aku rajin tengok Disney Channel. Suka tengok High School Musical dan berangan Zac Efron is my boyfriend. Aku selalu rasa aku ni Vanessa a.k.a Gabriella (watak dalam HSM), siap mintak mak aku tukar nama aku jadi Gabriella, taknak Izaan Syamim dah. Pastu aku hafal kot semua lagu dalam HSM tu siap beli cd, nak karaoke lagu kat rumah. Pastu kat sekolah sikit-sikit berangan kita menyanyi pastu kengkawan sambung. HAHAHAHA what the hell man.

Pastu bila HSM 3 tamat, keluar Camp Rock kan? Masatu Jonas Brothers hot gila. Joe Jonas tu kira imaginary boyfriend aku lah masatu. Hari-hari aku speaking depan cermin kenkonon tengah berdialog dengan Joe la. Padahal Joe tak kenal aku siapa. Pastu aku siap suruh mak aku carikan camp untuk jadi singer kat Malaysia ni. Padahal mana ada Camp Rock kat sini! HAHAHAHA. Over seh. Tapi skang ni Nick pun handsome kan oklah menyesal tak crush kat Nick masa dulu LOL

Lepastu petang-petang menghadap Hannah Montana. Siap tukar nama fb jadi Syamim Montana kut masatu. Pastu ada kawan fb aku ingat Montana tu nama aku. Sebab masatu aku freehair lagi. Dia pm aku cakap ayah aku matsalleh ke sebab nama aku Montana. Padahal aku orang kampung kot memang tak ah anak mat salleh HAHAHHA. Lawak gile. Sampai skang email aku ialah syamimlovesmontana. Hadoi la. Pengaruh kuat seh Disney Channel ni.

See, sebenarnya childhood kita memang best gila. Zaman skang takda dah cite best camtu. Yang boleh kita terpengaruh teruk. Kecuali kpop la, aku turut tak ketinggalan jadi kpoppers jap. Gigih kumpul duit dan pergi concert kpop. Gigih beli magazine sebab nak posters oppa. Gigih simpan duit nak gi Korea finally dapat jugak pergi tapi masatu dah tak minat kpop sangat leulz. Hahahahaha so funny. Takpelah semua tu kenangan kan? Bila dah besar camni, bila ingat balik, aku akan cakap kat diri sendiri

GEDIK SEH KAU SYAMIM.

Sekian.




No comments: