17 March 2014

Jakarta Trip With BFF.

Assalamualaikum.

Hi. So last week my bff, Najwa and I went to Jakarta! Last minute plans are always the best! We bought the flight tix last minute, a month before our vacation. Oh ya, my mom pun ikut. So pergi bertiga lah! It was super fun! I don't mind my mom joining us because she's also my bff, a great gossip partner!!! Hehehe of course la mommy is always the best kan?

So agak cuak jugak ok naik flight. Before this naik flight tak rasa apa, makan pastu tido je kan. Tapi sejak kes MH370 hilang ni, perasaan dia sangatlah luar biasa! Rasa macam oh cepatlah sampaiiiiiii tak sanggup duduk lama-lama dalam flight. HAHAHAHAHA.

First day kat Jakarta, Aunty Sri (my mom's friend) amek kitorang kat airport and bawak gi rumah dia. Lepas lunch, kita pergi Ambassador Mall. Shopping sikit and makan chicken teriyaki yang super sedapppppp dan sambung shooping sampai malam.

Second day, Aunty Ririn came. And yes I met Nesha! The last time kitorang jumpa was 5 years ago!!! Yeap! Last aku datang Jakarta was 5 years ago ok when I was still 14..... Masatu Sis Neca punya wedding. Aunty Ririn bawak kitorang pergi Dbrasco, dia factory outlet. Best gila ok shopping. Lepastu makan Batagor, dia macam rojak singapore tapi bukan. HAHAHHAA. Lunch tu makan soto Padang, sodap nok mapuh weiiiiiii. Dah malam tu kita pergi Central Park. Kat sini macam mall lah tapi ramai chinese dan pelancong. Barang branded je banyak, dimana I tak shopping occay I got no money ok I bukan orang kayaaaaa!!!! Kita makan hong tang ke apaetah namanya, super sedapppp! Eh semuanya sedap lah. Hari kedua ni makan 6 kali rasanya. Semua tempat singgah makan.

Third day, Aunty Ugie plak bawak kita jalan-jalan. Semua ni kawan my mom. Heheheheheh. So we went to Tanah Abang, Thamrin City, Pondok Indah Mall. OMG PENAT GILAAAA OK MENGUKUR MALL SAMPAI 3 MALL. Shopping sampai lebam! Kita makan macam-macam jugak Indonesian foods yang nyuumsssss sangat.

Last day, tak buat apa. Packing and terus gi airport. Huuuu its time to say goodbye to Jakarta. I had a great time here. Well girls and shopping, that's heaven! Back to reality, there's a lot to do. Assignments, tests, final exam, all those stuffs omg i just cant... So boring. Ugh! Can we just skip all these parts and graduate already? Get married, honeymoon, have kids hahahahahahhahaha omg cool. Ok just kidding. Its too early for me, well im only 19 ok. I have so many things in this world that i wanna explore.

Not to forget, thank you Aunty Sri, Aunty Ririn, Sis Neca, Aunty Ugie, Aunty Amel and semua semua lah yang bawak kitorang pusing2 Jakarta. Sediakan driver for us, belanja makan, teman shopping. U guys are the best! Yaaaa datang ke Malaysia saya pulak bawak jalan-jalan ok. Pictures? HMMM INSTAGRAM KAN HADO. Hahahahhahaha.

That's all.

Next trip ; Krabi maybe? Hehehehhehe.

No comments: