29 January 2020

Hatyai (Part 1)

Hi guys. I am back with my travel posts. I have to write down everything so I can refer back in the future.. maklumlah, faktor umur menyebabkan saya mudah lupa. 


So my family & I decided to go to Hatyai & Krabi for our year end family trip. Taktau idea siapa tapi yang pastinya dapat ticket murah kot sebab tu kita pergi. Beshe la family aku ni ramai okeh so kalau nak pergi overseas kena tunggu flight murah baru leh pergi. Hashtag bukan ongkaye. Ramai orang sebenarnya pergi Hatyai kalau hujung tahun ni sebab dia boleh access guna bas & train. Tu kalau pergi dengan member boleh la nak backpack bagai. Aku ni adik-adik berderet macam anak kucing so naik flight jelah simple. Sejam dah sampai. Hahahhaa.


Aku bahagikan entry ni to three parts ok. Oh by the way kitorang pergi tu 21 December 2018 - 25 December 2018. Tidur kat Krabi satu malam. Tapi silap besar la tak tidur dua malam. OK tu nanti cerita.

So the first day.

21 December 2018.

Flight kitorang awal pagi. Aku pukul 4.30 dah keluar rumah dah. Bapak mengantuk nak mampos pastu kau tak pikir aku bangun 3.00 lebih kot nak mandi bersiap. Tuhan jelah tahu betapa barai aku. Hahahahah. Dalam flight pun bukan leh tidur sangat setakat sejam jek. So sampai airport Hatyai, tunggu driver kitorang yang tak on time langsung dasar kau ye. Almost half an hour jugak la tunggu. Agak pissed off jugak sebab usually kalau pegi memana kalau ambik driver, dorang yang tunggu kita. Bukan kita tunggu dorang. Anyway, kitorang straight pergi lunch.

Naik tuktuk for the first time ever.

The driver bawak kita lunch sini. OK lah. Not bad.

Then, OK sejujurnya benda ni dah berlaku setahun lebih yang lalu jadi aku macam dah hilang ingatan. I am really sorry. Itulah Syamim orang suruh tulis terus tapi kau malas sekarang dah lupa pa citaaaaaaaaaaaaaa. Macam mana nak jadikan rujukan masa hadapan. Heh. Ok saje je buat karangan nak cover salah sendiri terlupa. Kan dah terjadi satu perenggan sia-sia. Skill yang ni memang takkan dapat ditandingi. Hahaha.

OK NEXT.

Malam tu kitorang pergi Asean Night Bazaar. Sebagai seorang foodie yang sejati, I boleh katakan yang this night market iz fantastic kebaboom wush wushhh!

Tercyduk!

Fun fact: I makan pad thai hari-hari selama kat Thailand, sampaikan balik Malaysia dah berazam taknak makan pad thai tiga bulan sebab mual.


Ni ler rupa bazaar tu. Leh shopping gak kat sini tapi aku shopping baju satu je sebagai penyedap hati sendiri. Nak jugak penyedap hati. Padahal takde siapa kisah pun kau beli baju ke tak. Dah makan & shopping tu kitorang balik hotel sebab dah barai pastu esok cam nak kena bangun very the early you knowwwww. Sekian, jumpa di next entry. Mwah!

No comments: