29 January 2020

Bandung (2018)

Assalamualaikum semua fans saya kahkahkah pergi lah berambos Syamim oi.

Hi bertemu kita kembali dalam episode, entry tertunggak zaman bila tu sis?

Tapi... tapi.... tapi.... ada aku kisah?
So macam dalam previous entry tu aku kat Jakarta kan for the wedding. So esoknya kitorang check out hotel & pergi ke train station. Haaaa untuk apa? Kita semua akan pergi ke Bandung naik train. This is the first time for me using public transportation in Indonesia. Selalunya mesti ada driver kan. Tapi kat Bandung nanti ada la driver. Cuma kita nak jimat masa so naik Train to Bandung... not Train To Busan ye.

The journey was about 2 hours liddat la. OK la. Train dia selesa & bersih. I selfie, tengok youtube (thanks to Umobile Roaming murah nak mampus) & makan tidur jelah kot. Dua jam je what do you expect?



Arrived & we went straight away to Farmhouse Susu Lembang. Kat sini ada banyak port cantik for Instagram. Well, young generation. You gotta understand that. Hidup mati untuk Instagram hahahaha. So malas cakap banyak sebab tujuan aku cuma nak upload gambauuuuu jek.



Kemudian kita pergi Floating Market. Best tau kat sini macam-macam jenis makanan ada. Sebagai seorang wanita yang memperjuangkan hak makan yang tiada hentinya, saya amat suka kan tempat sebegini.

Selfie dulu sebelum habiskan duit.

The next day, its my favorite part of the trip. ITS SHOPPING TIMEEEEEE!!!!!! Saying goodbye to all of my Rupiah..... wow. I bought lots of things actually sampai kena guna extra luggage. Masalah seorang perempuan. Tapi ada aku kisah???? HHAHAHHA. Then seharian dah shopping, we went straight away to the train station to catch our train back to Jakarta. So actually it was a 2 days 1 night trip to Bandung only. First day pergi jalan-jalan amik gambar, second day pergi shopping. Ringkas tapi mencapai expectation saya. Hekhekhek.

Sampai hotel semua dah barai roxxx so terus tidur jelah. Esoknya bangun pagi & terus bersiap nak pergi airport. Tu jelah family trip untuk kalini. Takboleh nak cuti lama sangat sebab aku kena habiskan MPU Module aku. Thanks for reading! Nampak kan gambar aku semua takde kaitan dgn perenggan itu tandanya otak dah jem. Asal boleh je. OK BYE!

No comments: