11 September 2014

How I Met My Mr. F

Amboi tajuk tak menahan!

Saja je pancing. Padahal nak cerita pasal benda lain sebenarnya. Kahkahkah! #TipsBlogJadiHit

Oh ya betul tekaan anda itu. Saya ada test esok. Bukankah Miss Syamim hanya berblog ketika beliau sedang busy exam. Yes. Minggu ini dan minggu lepas merupakan minggu yang mempenatkan dan memalaskan dalam diari kehidupan seorang princess macam I. Bayangkanlah tahap kemalasan aku ni sampai tahap gosok tudung bawal pun tidak mahu. Minggu lepas langsung takda gosok baju kurung. Hari-hari berkemaja dan seluar. Serta wide shawl. Sudahlah wide shawl, warna hitam pula tu. Sepanjang minggu. Nampak tak betapa malasnya sampai nak fikir pakai wide shawl matching dengan baju pun tak mahu. Ya tuhan!

Minggu ini rajin sikit. Gosok tudung hari Isnin. Kemudian hari seterusnya kembali kepada asal memakai wide shawl. Aku patut hadiahkan banglo kepada hijabista yang introduce wide shawl kepada para gadis. Aku sedang obses dengan wide shawls sekarang ni maafkan aku. Memudahkan kerja! I don't like tudung bawal because kena gosok & sometimes tak terbentuk. Bukankah bad tudung day boleh merosakkan mood seorang gadis for the whole day, setuju? EH KENAPA KITA CERITA PASAL TUDUNG NI, TADI PASAL EXAM KAN.

Oh ya, esok ada lab test.. Nak tahu ke lab test tu apa? Test makmal. HA HA HA i'm so funny. Dia accounting test lah. Dimana kau kena buat account menggunakan laptop dan print. Itulah lab test. Dia masa belajar senanglah, bila jawab test macam harom amende sia aku buat. HAHAHAHA.

Okay,okay.

Pasti kamu semua terkejut melihat gambar aku upload baru-baru ini kat ig kan?! Eleh bajet retis lak padahal takda siapa dulik. HAHAHAHA.

Eh of course terkejut! Ig aku bersih dari kontroversi tau mana ada upload gambar dengan boys, except for dua tiga keping bersama bff masa sekolah lah. And everyone knows that I don't have a boyfriend.

You're wrong. Ceh.

Aku rasa istilah boyfriend-girlfriend tak sesuai diguna pakai dalam situation aku. Aku prefer panggil partner. Because for me boyfriend is someone yang kau bercinta dan berkasih sayang dan yek gelinya. I panggil him as partner because he is my bestfriend, my brother, my lover semuanya. Like the person yang after kau penat seharian, the one yang kau akan call untuk cerita semua benda. Bila kau susah or down, dia yang ada untuk kau. Bila craving pepelik, dia akan carikan. My parents alhamdulillah okay je sebab aku kat Kuantan ni terjaga lah sikit. Aku kan manja, haritu accident pun pasal kereta semua "partner" ni uruskan. Aku tahu nangis trauma jelah kot. HAHAHAHA yucks kat diri sendiri. Ya kami dah rapat for almost 7 months kot. Wah pandainya kita simpan rahsia dari semua orang but now macam dah kantoi kan ramai collegemates dah tahu so kita pun bagitahu jelah. Ingatkan nak rahsia sampai kahwin tadi HAHAHAHAHAHA.

p/s I need your dua's for my friend, Syafiq yang accident. He's still in the hospital, coma. Ah risaunya! Get well soon syafiq kitorang tahu kau kuat.

That's all, toodles!

No comments: