21 March 2016

Korea - Part 4 (Namsan Tower, Hanok Village)

WARNING : ENTRY INI MERUPAKAN ENTRY DARI DALAM DRAF PADA TAHUN 2015. HAHAHAHAHAHA

Assalamualaikum.

Hi! I am baaaaaaaaaaaack! Well I dont care if takda siapa yang baca sebab apa? Sebab pembaca setia blog aku hanyalah aku. KAHKAHKAH,

Btw, aku dah start semester 4. Saja nak bagitau. I dah jadi akak senior tau! Back to our topic, nak sambung sikit je lagi sikit je laaaaaaaaagi pasal Korea. Maybe this is my second last entry before I kembali busy dan mengabaikan lilomines sehinggalah aku pergi vacation lagi dan ada benda untuk dikongsikan. Ewah! So let's start.

Hari keempat dimulakan dengan pergi ke Hanok Village. This is a place for you guys to learn about their culture ok. Village ni adalah perkampungan orang Korea, macam pernah tak tengok cerita Korea zaman dulu kala, kan rumah diorang macam mana, persekitaran kampung dia. Ha! Boleh feeling Korean zaman purba engko! Inilah sekitar Hanok Village, 1..2...3...

Kitorang sempat pakai baju ala-ala princess ni tau??






Ok aku malas nak upload bebanyak sebab line tengah slow. HAHA

Perjalanan diteruskan ke Itaewon, for your information, populasi penduduk muslim di Itaewon ni adalah besar. Jadi, to find halal foods is kinda easy. Tapi jalannya berbukit sumpah penat menonggeng panjat bukit. Kurus I masatu. Anddddddddd there is a masjid! WAJIB datang and solat kat sini tau!



Alhamdulillah kitorang sempat solat zohor kat masjid di tengah-tengah Korea ni. Hehehehe. Lepastu makan! Sorry tak amik gambar but we had nasi briyani I think, at one of the halal restaurants here. Kemudian we took a bus to Namsan Tower.


Kat sini ada Trick Eye Museum jugak so jangan lepaskan peluang untuk masuk!!!!

Haaaaaaaa kat sini macam best sikit lah. Namsan Tower kot? Pernah tengok cite Boys Over Flowers? Dimana Gu Jun Pyo tulis nama dia dengan JanDi kat Namsan Tower ni? Aduh romantik banget seh! Ni memang port orang dating la kot. Lepas tengok view kat Tower ni kami pun turun ke bawah tapi masatu dah gelap so tak cantik dah amik gambar. Sejuk dia, aku pakai glove pun masih sejuk tau! Rasa nak cuddle je dengan pakwe Korea kahkah masha Allah sister. Kat sini ada satu aktiviti wajib yang couples akan buat, iaitu tulis kata-kata cinta atas padlock. Memandangkan aku datang sensorang, single dan kesian, jadi aku tak buat................................. wahahahaha tipu jer.

I bought the mangga and yayyyy! Dah lock cinta. Kahkah poyo sangat tau mim. Ha Fir I dah tunaikan hasrat you dah. Masa mamat ni dapat tahu aku nak pergi Korea, dia terus cakap.

"Nanti you pergi tak apa nama tower tu?"
"Namsan Tower?"
"Haaa yes yes"
"Oh pergilah. Asal? Nak suruh I buat love padlock eh? Jangan harap aaa. I nak letak nama dengan mamat kpop, bukan dengan you"
"Hmmm okay"




I GURAU JE BABE.

See I ni romantik gak senanya walaupun tak tunjuk, bersyukur sket.

OK, dah habis dah cite. Semoga anda semua terhibur dengan entry yang saya sajikan selama ni ok? Thanks!

No comments: