26 October 2013

Hampir ke penghujung.

Assalamualaikum semua.

Tinggal kurang sebulan lagi aku akan berada di bumi Kuantan. Sekarang ni tengah study week. Study lah sangat. HAHAHA. Kemudian final dan tamatlah sem 1 saya di KPTM Kuantan. Please pray for me. Semoga result sem 1 saya memberangsangkan supaya dapat menambah semangat untuk belajar pada sem lain pula. Orang kata kalau nak score, sem 1 lah paling senang. Hmmm takut itewwww tau!

Pengalaman selama beberapa bulan duduk kat Kuantan ni, ada pahit ada manis. Bila kau selama ni duduk kat Batang Kali tu, kalau nak gi memana ada kereta, parents hantarkan, pastu kalau tak pun aku boleh drive sendiri, ada ktm kalau nak gi kl, sampai kl ada lrt semua, bila kat Kuantan semua tu takde. Transport takde, bus Rapid je ada tu pun aku sekali je naik. Aku ni maleh naik-naik bus ni hahahahahahah. Kalau kat Batang Kali, boleh call je member-member suruh ambik kat rumah sebab semua dah ada lesen kereta, kat sini? Manade member yang ada kereta. Memang terjejas lah kehidupan sosial aku kat sini. HAHAHAHAHAHA.

Tapi okay lah. At least takdelah aku merayap je. Hujung minggu je keluar dengan Najwa pergi lunch/dinner sedap-sedap sikit. Hari lain makan tak sedap kat cafe, hujung minggu pergi membazir duit. Hahahahahha. Boleh kata every week mesti keluar. Makan johnnys steamboat ke, kenny rogers ke, pizza ke, lepak tc ke pape jelah asalkan perut happy. Karaoke, tengok wayang. Hari lain, lepak bilik je. Bonda pesan, makan sedap seminggu sekali je. Itu yang aku cuba praktikkan walaupun dengan cara yang salah hahahahahahahahhahahahaha sorry mom and dad. Kalau gian sangat nak drive, kitorang sewa kereta and pi jalan-jalan. Tapi sewa kereta mahal lah kat sini :( Tak mampu nak sewa selalu.

So tu jelah kot rutin aku kat sini. Paper aku habis 20 November nanti sebab banyak sangat gap. Padahal 5 paper je pun. OK that's all. Daaaaaaaaaaaa

2 comments:

Dziara Enterprise said...

Wah. Good luck at there :) Enjoy ye di Kuantan. Sorry, Kuantan bandar lestari. So, our pemimpin still nak kekalkan dengan cara begini. But insyaAllah. In the next future, akan ada. :)

Cik Lilo said...

Zahin ; Hehehe thank you. Well Kuantan okay je. Kalau banyak sangat kemudahan nanti sosial saya dibuatnya